Hrvatsko
društvo
ekonomista

Heinzelova 4a
Zagreb 10000
tel. 01/46 00 888
fax. 01/46 50 366
e-mail: hde@ingbiro.hr

facebook

linkedin

BROJEVI ::: AUTORI ::: PRETRAŽIVAČ

Svibanj 2015. ::: Vol.66 No. 02

    Ivan Damir Anić
    Mirela Mihić

DEMOGRAFSKE KARAKTERISTIKE I KUPOVNO PONAŠANJE MODNO ORIJENTIRANIH POTROŠAČA U HRVATSKOJ

Prethodno priopćenje

Svrha ovog istraživanja je dobiti nove spoznaje o vezi između demografskih obilježja, sklonosti potrošača prema modi i izdataka za kupnju odjevnih predmeta. Podaci koji su prikupljeni upitnikom u Hrvatskoj analizirani su primjenom regresije i analize varijance (ANOVA-e). U načelu, rezultati potvrđuju konceptualni model istraživanja. Žene, mlađi potrošači i potrošači s višom razinom dohotka skloniji su modnom odijevanju od ostalih grupa potrošača. Također, kućanstva s manje članova pokazuju veću sklonost prema modi. Potrošači koji su skloni modi također kupuju više odjevnih predmeta i skloniji su neplaniranoj kupnji. Model istraživanja prikazan u ovom radu može pomoći proizvođačima odjeće i maloprodavačima da bolje predvide ponašanje potrošača koji su skloni modi, i da bolje usmjere i osmisle svoje promotivne aktivnosti, te povećaju konkurentnost na tržištu.

industrija odjeće; kupovno ponašanje; sklonost potrošača prema modi; demografske karakteristike; neplanirana kupnja

Puni tekst: pdf (324 KB), Engleski, Str. 103 - 118