Doprinos udruga registriranih za aktivnost društvenog poduzetništva razvoju društvenog poduzetništva u Hrvatskoj

Izvorni znanstveni članak

U radu se želi ispitati koliko hrvatskih udruga koje društveno poduzetništvo (DP) navode kao dio svojih aktivnosti, zaista svoje resurse posvećuju DP-u te testirati model društveno poduzetničke namjere (DPN) na udrugama. Udruge su anketirane kako bi se testirao regresijski model DPN-a. Rezultati pokazuju da otprilike 12% udruga koje navode DP kao jednu od svojih aktivnosti djeluju kao ili posjeduju društveno poduzeće, dok 45,3% potiče razvoj DP-a putem promocije, obrazovanja, financiranja ili drugih načina. Oko 50% anketiranih udruga nije doprinijelo razvoju DP-a iako je to bio dio njihove misije pri registraciji aktivnosti. Organizacijama obično nedostaje DPN, ali DP smatraju privlačnim. Kreatori politika trebali bi razmotriti ove empirijske rezultate i pružiti potporu ulaganjima u povećanje atraktivnosti DP-a, kao i znanja o mogućnostima financiranja, poduzetničkim i menadžerskim vještinama, te potaknuti udruge da zajedničkim snagama pokrenu inicijative DP-a. Unatoč značajnoj stopi odgovora, uzorak može sadržavati pristranost prema udrugama s većim znanjem o DP-u. Međutim, istraživanje daje evaluaciju napora usmjerenih na razvoj DP-a od strane ovih specifičnih udruga, što je korisna polazna točka za praćenje budućeg napretka.

udruge; društveno poduzetništvo; civilni sektor; društveno-poduzetnička namjera