E-trgovina i faktori koji utječu na njezin razvoj: empirijski dokazi iz Europe

Izvorni znanstveni članak

Kako bismo istražili faktore koji pokreću rast e-trgovine u Europi, proveli smo analizu panel podataka koristeći godišnje podatke iz 32 europske zemlje u razdoblju od 12 godina (2010. do 2021.) Primjenom napredne ekonometrijske tehnike procjene potpuno modificiranih običnih najmanjih kvadrata (FMOLS) nalazimo da BDP po glavi stanovnika, korištenje interneta za traženje informacija o robi i uslugama, razina obrazovanja, računalne vještine i pristup internetu pozitivno i značajno utječu na razvoj e-trgovine. Nasuprot tome, korištenje interneta za suradnju s tijelima javne vlasti ne utječe značajno na e-trgovinu, dok korištenje internet bankarstva pokazuje značajan negativan učinak. Naša studija doprinosi postojećoj literaturi analizom većeg i reprezentativnijeg panela tijekom šireg vremenskog razdoblja i istraživanjem nekih relativno nedovoljno istraženih varijabli. Nalazi su ključni za kreatore politike kada razvijaju politike za promicanje e-trgovine kroz inicijative kao što su poboljšanje digitalne infrastrukture i osiguravanje širokopojasnog pristupa internetu.

e-trgovina; online kupnja; analiza panel podataka; metoda potpuno modificiranih običnih najmanjih kvadrata; Europa.