Prethodno priopćenje
Gastronomija, kao bogat resurs u Slavoniji, može se koristiti za dizajniranje personaliziranih i sukreativnih gastronomskih doživljaja koji mogu privući turiste i podići turističku atraktivnost regije. Stoga su svrha i cilj rada bili ispitati stavove potencijalnih turista o važnosti pojedinih elemenata ponude koji utječu na vjerojatnost posjete te ima li i kakav utjecaj gastronomija i s njom povezano nasljeđe te mogućnost personaliziranog pristupa dizajnu turističkog doživljaja na povećanu namjeru posjete navedenoj regiji. Teorijski dio rada oslanja se na relevantna istraživanja o ruralnom i gastroturizmu u kontekstu postpandemijskih preferencija turista, te na koncepte inkluzivnog i sukreativnog dizajna turističkog iskustva, dok je za potrebe empirijskog dijela rada dizajniran anketni upitnik koji je distribuiran putem društvenih mreža i drugih digitalnih kanala. Istraživanje je provedeno na slučajnom uzorku od 385 ispitanika iz devetnaest hrvatskih županija. Podaci su obrađeni različitim tehnikama deskriptivne i inferencijalne statistike, a kao alat analize korišten je statistički program SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). Za utvrđivanje važnosti pojedinih elementa pri odabiru turističkih destinacija korištena je Kandal Tau-b korelacija te ordinalna regresijska analiza. Rezultati istraživanja pokazuju kako većina ispitanika Slavoniju percipira kao regiju izvorne i prepoznatljive gastronomske ponude te da su iskustveno bogati proizvodi temeljeni na sukreaciji doživljaja značajan prediktor povećane namjere posjete navedenoj regiji u turističkom smislu. Dobivene spoznaje mogu poslužiti nositeljima razvojnih turističkih politika kao argument da gastronomija i s njome povezano nasljeđe može biti učinkovito sredstvo za podizanje atraktivnosti turističke ponude. Ograničenja istraživanja mogu se sagledati prvenstveno u reprezentativnosti uzorka zbog činjenice da je više od polovice ispitanika iz županija koje su geografski sastavni dio regije koja je bila predmetom istraživanja te nedovoljnom razumijevanju pojma sukreacije od strane ispitanika. Prema saznanjima autora slična istraživanja u spomenutoj regiji a i na razini Hrvatske nisu provođena te će slijedom navedenoga ovaj rad doprinijeti novim znanstvenim spoznajama o sukreativnim gastroturističkim proizvodima kao sredstvu za podizanje atraktivnosti turističkih destinacija.
ruralni turizam; gastroturizam; percepcija turista; sukreacija.
Hrvatsko društvo ekonomista