Utjecaj imidža brenda i zadovoljstva korisnika na lojalnost brendu u telekomunikacijskom sektoru Kosova

Stručni rad

Svrha ovog istraživanja jest analizirati utjecaj imidža brenda i zadovoljstva korisnika na lojalnost brendu u telekomunikacijskoj industriji. Empirijsko istraživanje provedeno je u telekomunikacijskom sektoru Kosova na uzorku od 205 korisnika različitih mobilnih operatera. Podaci su prikupljeni putem strukturiranog upitnika distribuiranog u poslovnicama operatera u Prištini. Za analizu prikupljenih podataka primijenjena je višestruka linearna regresijska analiza u statističkom paketu SPSS. Rezultati istraživanja pokazuju da i imidž brenda i zadovoljstvo korisnika imaju pozitivan i statistički značajan utjecaj na lojalnost brendu, pri čemu je učinak zadovoljstva korisnika izraženiji. Dobiveni nalazi imaju teorijske i praktične implikacije. S teorijskog aspekta, rad produbljuje razumijevanje odnosa između imidža brenda, zadovoljstva korisnika i lojalnosti brendu. S praktičnog aspekta, istraživanje nudi preporuke za oblikovanje strategija usmjerenih na jačanje imidža brenda, čime se može potaknuti dugoročna lojalnost korisnika. Također, naglašava načine stjecanja konkurentske prednosti na tržištu koje karakterizira visoka homogenost usluga.

imidž brenda; zadovoljstvo korisnika; lojalnost brendu; mobilni operateri.