U četvrtak, 23. listopada u Opatiji, na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci (FMTU) održan je panel pod naslovom „Hrvatski turizam 2050. – jesmo li spremni?”, u organizaciji Hrvatskog društva ekonomista (HDE) i FMTU-a. Skup je okupio vodeće stručnjake iz područja ekonomije, turizma, hotelijerstva i javne uprave, koji su raspravljali o dugoročnoj viziji razvoja hrvatskog turizma u kontekstu globalnih promjena, održivosti i konkurentnosti do sredine stoljeća.
U ime organizatora, pozdravne govore održali su prof. dr. sc. Darko Tipurić, predsjednik Hrvatskog društva ekonomista, prof. dr. sc. Marko Perić, dekan FMTU-a, te Kristina Đukić, zamjenica gradonačelnika Grada Opatije. U uvodnom predavanju, Branko Bačić, potpredsjednik Vlade i ministar prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, istaknuo je važnost usklađenog prostornog planiranja i strateškog upravljanja prostorom kao preduvjeta za održivi turistički razvoj Hrvatske.
U središnjem dijelu programa održana je panel-rasprava na kojoj su, osim ministra Bačića, sudjelovali: dr. sc. Irena Peršić Živadinov, direktorica Turističke zajednice Kvarner, Kristian Šustar, glavni izvršni direktor i član Uprave Jadran hotela d.o.o. Rijeka, professor emeritus Ljubo Jurčić iz Hrvatskog društva ekonomista, prof. dr. sc. Lidija Bagarić s FMTU-a, te Igor Radić, savjetnik ministra turizma i sporta. Raspravu je moderirala izv. prof. dr. sc. Daniela Soldić Frleta s Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu.
Panelisti su naglasili potrebu za dugoročnim strateškim promišljanjem turizma koje nadilazi kratkoročne tržišne trendove. Raspravljalo se o nužnosti održivog prostornog planiranja, razvoju destinacijskog menadžmenta, digitalnoj transformaciji hotelskog sektora te ulaganjima u ljudski kapital i obrazovanje. Posebna pozornost posvećena je izazovima klimatskih promjena, demografskim kretanjima, te potrebi za većim uključivanjem lokalnih zajednica u oblikovanje turističke ponude.
Sudionici su se složili da će hrvatski turizam, želi li ostati konkurentan do 2050. godine, morati proći kroz duboku transformaciju modela rasta prema modelu održivosti i otpornosti, uz oslonac na znanje, inovacije i kvalitetu usluge. Skup je zaključen pozivom na intenzivniju suradnju akademske zajednice, turističkog sektora i državnih institucija u oblikovanju strategija koje će hrvatski turizam usmjeriti prema pametnom, zelenom i inkluzivnom razvoju.




