Hrvatsko
društvo
ekonomista

Heinzelova 4a
Zagreb 10000
tel. 01/46 00 888
fax. 01/46 50 366
e-mail: hde@ingbiro.hr

facebook

linkedin

BROJEVI ::: AUTORI ::: PRETRAŽIVAČ

Veljača 2024. ::: Vol.75 No. 01

    Kawsar Ahmmed
    Ariel Zoltán Mitev

UTJECAJ FLEKSIBILNOSTI DOBAVLJAČA, OVISNOSTI I POVJERENJA NA PONAŠAJNU LOJALNOST U VELIKOM TRGOVAČKOM LANCU: DOKAZI IZ ZEMLJE U RAZVOJU

https://doi.org/10.32910/ep.75.1.4

Prethodno priopćenje

Cilj ovog rada je istražiti utjecaj fleksibilnosti dobavljača, ovisnosti i povjerenja na ponašajnu lojalnost u kontekstu odnosa dobavljača i velikog trgovačkog lanca. Uzimajući povjerenje dobavljača kao posrednika, u istraživanju je izgrađen strukturalni model. Podaci su prikupljeni od proizvođača potrošačkih prehrambenih proizvoda u Bangladešu, a hipoteze su testirane koristeći strukturalno jednadžbeno modeliranje s AMOS-om. Od šest hipoteza, tri su se pokazale statistički značajnima. Posebno, fleksibilnost dobavljača utječe na povjerenje u dobavljača i lojalnost ponovne kupnje velikog trgovačkog lanca, a ovisnost dobavljača ima utjecaj na fleksibilnost dobavljača. Štoviše, fleksibilnost dobavljača igra posredničku ulogu između ovisnosti dobavljača i ponovne kupnje u velikom trgovačkom lancu. Fleksibilnost i ovisnost dobavljača su važne za povećanje ponašajne lojalnosti velikog trgovačkog lanca u kontekstu zemlje u razvoju. Ovi konstrukti su učinkoviti kada veliki trgovački lanci pokazuju veću lojalnost ponovne kupnje, za razliku od pokazivanja oportunističkog ponašanja. Međutim, u prisutnosti fleksibilnosti dobavljača, ovisnost dobavljača je učinkovita na lojalnost velikog trgovačkog lanca kada takav lanac tretira takvu ovisnost kao alat za promicanje integracije i indukciju visoke razine učinkovitosti. Ovaj rad je ograničen subjektivnim ishodima odgovora i nedosljednošću udruge zbog izvještavanja jednog informanta. Postoji mogućnost da su samoprijavljeni podaci, koji generiraju društveno poželjne pristranosti, pretjerano naglasili istraživačke nalaze. Ovaj rad doprinosi razumijevanju utjecaja ovih važnih konstrukata koje prakticiraju dobavljačke tvrtke koje imaju utjecaj na lojalnost ponovne kupnje velikih trgovačkih lanaca. Ovaj pothvat je jedan od rijetkih koji uzima u obzir kontekst zemlje u razvoju i doprinosi istraživanju i praksi u odnosu između dobavljača i velikog trgovačkog lanca.

lojalnost velikog trgovačkog lanca; povjerenje; fleksibilnost; ovisnost; Teorija socijalne razmjene.

Puni tekst: engleski, pdf (428 KB)